Translate

pondělí 6. listopadu 2017

Volné quiltování - video

V minulém příspěvku jsem slíbila video, na kterém je vidět, jak se quiltuje, nebo spíš jak já quiltuju vzor použitý na polštářích. Nevím, jaký tento vzor má název, pokud nějaký má, a vlastně to pro mě vůbec není důležité. Při šití. Při komunikaci s ostatními nebo psaní článku by bylo hezké, kdybychom měli společné pojmenování vzoru. Třeba se ke mně nějaké donese, do té doby zatím bez názvu.


Jak vidíte v levém spodním rohu, není vzor úplně ideální. Je to proto, že tento vzor je potřeba šít vždy od nějakého základu. Od kraje, od nějaké linky jako zde:


Potřebujete se prostě vždycky mít od čeho odrazit. A já jsem si při quiltování na video žádný základ neudělala. Proto se v jednom okamžiku vzor ocitl ve vzduchoprázdnu. I to je důležité si uvědomit, proto jsem video nechala tak, jak je a nenatáčela nové.

Tento vzor nemusíte šít jen takto nepravidelně, můžete ho šít i pěkně do řady (jestliže vám to tak vyhovuje), jak vidíte zde.


Pokud byste chtěli šít vzor tímto způsobem, pak vám doporučuji si nejdřív na látku nakreslit rastr a šít podle něj. Bez pomocných linek byste asi těžko udrželi stejnou velikost. Zde jsem naznačila, jak s takovým rastrem pracuji. Je důležité mít bod nejen pro začátek a konec obloučku, ale také pro jeho výšku.


A v tomto případě začínám na kraji látky v pravém nebo levém dolním rohu. Záleží na tom, odkud se vám lépe šije. Mně se šije lépe zprava doleva, proto jsem začínala vpravo. Když jsem dojela nakonec řady a chtěla šít stejným způsobem zpět, tak jsem zjistila, že zleva doprava se mi nedaří držet stejné obloučky. Proto jsem vždy začínala vpravo.
Zatímco na videu vidíte, že jsem postupovala od nejmenšího obloučku k největšímu, u šití v řadě to dělám obráceně. A to proto, abych si nejdříve vymezila celý prostor, který bude vzorem pokrytý, a ten pak teprve vyplním dvěma menšími obloučky. Takže zde šiju zcela opačně - od největšího k nejmenšímu. Ale je to samozřejmě můj postup. Každému vyhovuje trochu něco jiného, tak je třeba si postup přizpůsobit podle svých potřeb.

A teď už to video.


Hezký večer
Jana

4 komentáře: