Translate

čtvrtek 5. února 2015

Quiltované psaníčko

Když jsem před časem vytvářela tuto kabelku, schválně jsem si udělala více materiálu, než jsem na ni potřebovala. Plánovala jsem ještě nějakou kosmetickou taštičku nebo něco podobného. Neměla jsem přesně vymyšlené, co to bude, ale věděla jsem, že přijde čas, kdy budu mít jasno. Čas přišel a já jsem se rozhodla, že z proquiltovaného sendviče, jehož základem je vlastnoručně barvená látka, vytvořím psaníčko.
Už samotný sendvič je pevnější. Přece jen jej tvoří 3 vrstvy - horní látka, vatelín 120 g/m2 a spodní bavlna. Chtěla jsem ale, aby bylo psaníčko pevnější, nebortilo se v ruce, tak jsem se rozhodla ještě to celé podlepit výztuhou Decovil Light. Nebyla jsem si jistá, jestli to dostanu bez problémů do švů a hlavně do zipu, ale šlo to překvapivě dobře. Jen u zipu jsem musela hodně intenzivně žehlit, aby si látka i s výztuhou lehly tam, kam jsem potřebovala.
Podšívka (vnitřek kabelky) je navíc podlepena ronopastem nebo ronofixem, nejsem si teď jistá, jak se to přesně jmenuje. Myslím, že současný název je ronofix.
Na vlastním šití psaníčka nebylo nic tak složitého. Původně jsem ještě vymýšlela dno, odšité rohy apod., ale nebylo to nutné. Díky výztuze působí prostorně i bez těchto vychytávek. Naopak si myslím, že by to s tou výztuhou, kterou jsem použila, bylo mnohem komplikovanější a výsledek nejistý. Někdy je lepší sáhnout po jednoduchém řešení. Hlavním zdobným prvkem zde ostatně má být barevnost a prošívání, takže složitější střihy necháme na jindy. Velikost: šířka 25 cm, výška 15 cm.





Hezký večer
Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat