Translate

sobota 2. srpna 2014

Trojúhelníky v akci

Před nedávnem jsem psala článek o tom, jak řezat trojúhelníky a ukazovala jsem polštář a ubrousek sešité z trojúhelníků. Všechno to ale vzniklo z toho, že jsem na přání vytvářela potahy na křesílka a další k tomu ladící doplňky. 


Nápad na trojúhelníkový vzor vznikl, když jsem koukla na opěradlo křesla. Je prošité tak, že zde opticky vznikají trojúhleníky. Tak mě napadlo, že by bylo hezké v tom vzoru pokračovat dál. Barevnost měla být nejprve v hnědých a béžových tónech, ale ta se mi zdála nudná, tak jsem ji osvěžila oranžovou. A s výsledkem jsem byla tak spokojená, že jsem pak tuto barevnost i vzor použila na již avizovaných věcech.

Potahy jsem na přání doplnila o polštářky, které jsou oboustranné. Zip je ve švu, jedna strana je hnědá a druhá béžová. A na každé straně je pak jiný typ prošívání.


Na stoleček jsem na přání měla vytvořit oboustrannou dečku. Říkala jsem si, že to nebude problém, ale při práci jsem zjistila, že to trochu problém je. Rubová strana se mi nelíbila. Vzor prošívání na ní nebyl tak hezký, jako z líce. Raději jsem proto udělala dvě dečky. Jednu tmavou a jednu světlou - ve stejných barvách jakou jsou polštáře. Zde je ta světlá a je na ní prošívání, které jste mohli vidět zde.


S výsledkem jsem byla velice spokojená a zákaznice taky. To mi udělalo samozřejmě velkou radost. Teď mě ještě čeká k tomu vytvořit nějaký textilní obraz, ale zatím jsem ve fázi čekání na inspiraci. 

Polštáře a ubrousek jsou šité z ručně barvených látek, potahy na křesla jsou pak kombinací ručně barvených a průmyslově tištěných látek. Do potahů a polštářů dávám vatelín, 120g/m2, do ubrousku na stůl termolín, myslím že 180g/m2, ale tou gramáží si nejsem úplně jistá.

Děkuji za nahlédnutí a přeji krásný den.
Jana

2 komentáře:

  1. Ta kombinace s oranžovou je úžasná a potahy na křesla úžasně padnou.

    OdpovědětVymazat
  2. Стежка вдохновляет!

    OdpovědětVymazat