Translate

neděle 29. prosince 2013

Deka pro miminko

Kdysi jsem koupila v Brně v Ragosu panel s obrázky zvířátek. Bylo to v době, kdy byla moje dcera Kačenka ještě malinká a já jsem si myslela, že z toho pro ni něco udělám. Jako mnoho mých plánů, ani tento nedošel naplnění a panel mi zůstal ve skříni. 

Letos jsem ale dostala pozvání na svatbu kamarádky, která čekala miminko. Jako svatební dar jsem  vymyslela deku pro miminko. Do svatby jsem ji ale do nezvládla ušít, mimo jiné i proto, že mi absolutně chyběla inspirace. Co by se tak hodilo pro miminko? Já jsem před sebou pořád viděla ty růžové barvičky a vzory, které mají rády holčičky kolem šesti let, protože Kačence bylo právě tolik. A nějak jsem pořád nemohla přijít na ten správný nápad pro malého, čerstvě narozeného prcka.

Pak jsem si ale vzpomněla na panel se zvířátky a už bylo jasno. Obrázky jsem rozstříhala, olemovala ručně barvenými látkami z mé dílny a doplnila látkou ze stejné kolekce, ze které pocházel panel. Měla jsem štěstí, protože jsem brala opravdu poslední kousek látky. Stačil mi akorát na borduru a lem. A vlastně je tam ještě jedna látka, ta bílá se zvířátky z louky. Tu jsem taky vytáhla ze svých zásob. Z toho vyplývá, že všechno najde časem své využití.

Celá deka je pak proquiltovaná bílou bavlněnou nití. 

Poprvé jsem deku opatřila svou cedulkou a dokonce jsem se vzchopila a na stroji poprvé využila funkci vyšívání čísel a abecedy. Takže kromě mé cedulky je deka označena i rokem výroby.

Deku jsem sice změřila, ale míry jsem vzápětí zapomněla. A protože jsem ji už odevzdala, namůžu ji změřit znovu. Na šířku má ale něco přes metr a na výšku je o něco větší, protože je tam o jednu řadu obrázků více.








Hezký večer a děkuji za nakouknutí.
Jana

2 komentáře: